12 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów opublikowało na swojej stronie plan oraz aktualny status wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur. Uwzględniono wszelkie istotne postulaty zgłaszane przez przedsiębiorców, doradców podatkowych, księgowych oraz innych zainteresowanych.
Najważniejsze pozostaje bez zmian – termin wdrożenia.
- Od 1 lutego 2026 r. dla dużych podatników (o wartości sprzedaży za 2024 r. przekraczającej 200 mln zł wraz z podatkiem);
- Od 1 kwietnia 2026 r. dla pozostałych przedsiębiorców, z wyjątkiem najmniejszych;
- Od 1 stycznia 2027 r. dla podatników „wykluczonych cyfrowo”, których transakcje obejmują kwoty do 450 zł dla pojedynczej faktury i do łącznej wartości sprzedaży do 10 tys. zł miesięcznie.
Ministerstwo proponuje także jedną datę odroczeń KSeF – 31 grudnia 2026 r., a także zapowiedziało dodatkowy, nowy tryb Offline24 oraz aplikację mobilną.
Offline24
Offline24 uwzględnienia postulaty przedsiębiorców w zakresie wystawiania faktur w KSeF:
- ułatwia wystawienie faktury firmom zagranicznym lub nieposługującym się numerem NIP, a także
- daje możliwość skorzystanie z rozwiązania przy trudnościach wynikających z wystawieniem i przesłaniem faktury do systemu.
Rozwiązanie to umożliwia wystawianie faktur offline poza KSeF dla wszystkich podatników. Faktury te oznaczone będą specjalnym kodem QR – faktura ta będzie musiała być niezwłocznie wprowadzona do systemu, najpóźniej dnia kolejnego.
Testowanie KSeF 2.0
Ministerstwo zapowiedziało, że 30 wrześnie 2025 r. udostępni API KSeF 2.0 w środowisku testowym, natomiast w listopadzie 2025 udostępni Aplikację Podatnika KSeF 2.0 w wersji testowej. Dzięki temu przedsiębiorcy będą mieli narzędzia i czas na przygotowanie
Przedsiębiorcy oraz osoby zainteresowane mogą zgłaszać uwagi i opinie do projektu do 25 kwietnia 2025 r. pisząc na adres sekretariatu MF.
Ważne!