Od 4 stycznia 2021 r. istnieje obowiązek przesyłania do węgierskiego organu podatkowego wszystkich informacji o fakturach, korektach faktur i unieważnionych faktur z zastrzeżeniem zasad wynikających z ustawy o VAT. [CXXVII z 2007 r. o powszechnym podatku od sprzedaży. Ustawa (ustawa o VAT) załącznik nr 10].
Dane należy przesłać za pośrednictwem strony internetowej - link.
Wszystkie węgierskie firmy podlegające opodatkowaniu VAT muszą być zaznajomione z tym system.
Kiedy i dlaczego zostanie wprowadzone uwierzytelnianie dwuetapowe?
Nowy sposób identyfikacji wejdzie w życie wieczorem 5 grudnia 2022 r., kiedy to Krajowy Urząd Skarbowy i Celny przeprowadzi konserwację internetowego systemu faktur.
Od tego dnia, aby zagwarantować zwiększone bezpieczeństwo, użytkownicy mogą uzyskać dostęp do internetowego systemu faktur tylko przy użyciu dwustopniowego uwierzytelniania.
Gdy użytkownik zaloguje się do systemu faktur online po raz pierwszy, po wprowadzeniu nazwy użytkownika i hasła, pojawi się okno „Włącz uwierzytelnianie dwuetapowe”. Interfejs przeprowadzi użytkownika przez cztery kroki umożliwiające uwierzytelnienie dwuetapowe.
Cztery kroki
Krok 1: Wybór metody identyfikacji
Należy wybrać, którą metodę identyfikacji dwuetapowej należy zastosować. Podatnik ma do wyboru:
- identyfikację opartą na powiadomieniach oraz
- wygenerowanie kodu.
W przypadku wyboru opcji generowania kodu, użytkownik musi wprowadzić kod wygenerowany przez aplikację mobilną, którą można pobrać za pośrednictwem strony internetowego systemu faktur. Metoda ta nie wymaga połączenia z Internetem w telefonie.
Krok 2: Pobranie aplikacji
Wybierając identyfikację opartą na powiadomieniach, konieczne jest pobranie aplikacji NAV Identification na telefon komórkowy (jest dostępna w sklepach z aplikacjami). Można ją pobrać bezpłatnie i zainstalować zarówno na urządzeniach z systemem iOS, jak i Android.
Jeśli użytkownik korzysta już z aplikacji mobilnej Online Billing, nie ma potrzeby pobierania osobnej aplikacji.
Krok 3: Parowanie
Zainstalowana aplikacja musi być połączona z internetowym systemem faktur za pośrednictwem interfejsu WWW. Aby się połączyć, wygenerowany kod QR należy zeskanować do aplikacji za pomocą aparatu w telefonie lub, jeśli skanowanie nie działa, należy ręcznie wprowadzić 16-cyfrowy kod. Parowanie należy wykonać tylko przy pierwszym użyciu aplikacji.
Krok 4: Sprawdzanie
Na koniec, aby włączyć uwierzytelnianie dwuetapowe, użytkownik musi wprowadzić kod weryfikacyjny wyświetlony w aplikacji mobilnej na stronę internetowego systemu faktur. W interfejsie "Udana weryfikacja" wyświetlane są klucze bezpieczeństwa umożliwiające logowanie w przypadku, gdy uwierzytelnianie dwuetapowe nie powiedzie się. Następnie możliwe jest zalogowanie się do interfejsu poprzez wprowadzenie kodu wygenerowanego przez aplikację lub zatwierdzenie powiadomienia o wejściu (w zależności od wybranej metody identyfikacji).